Centralny Ośrodek Medycyny Sportowej i Komisja Medyczna Polskiego Komitetu Olimpijskiego wystosowały wspólne stanowisko dotyczące skuteczności suplementów dostępnych na rynku. Suplementy zostały podzielone na trzy grupy: A, B i C.
Zobacz, które z nich naprawdę działają!

Grupa A to substancje i produkty REKOMENDOWANE, które zostały wnikliwie przebadane naukowo, a wyniki badań opublikowano w recenzowanych czasopismach. Ich skuteczność jest potwierdzona w wielu próbach i mają realne pozytywne działanie na organizm sportowca. Do tej grupy należą:
3817d8a8e6564504898bb90ac875b441– kofeina,
– kreatyna,
– napoje izotoniczne,
– białko,
– węglowodany,

 

 

 

 

 

 

Grupa B to suplementy, których skuteczność potwierdza jedynie część badań, jednak istnieją wartościowe prace sugerujące korzystny wpływ na organizm. Zaliczamy do nich m.in.:
download– BCAA,
– HMB,
– Beta alaninę,
– NNKT Omega 3,
– preparaty witaminowe,
– probiotyki,
– dwuwęglan sodu,
– cytrynian sodu,
– colostrum (siara),

 

 

 

 

Grupa C to środki, które nie mają rzetelnego zaplecza naukowego, a ich skuteczność nie jest potwierdzona rzetelnymi badaniami. Należą tu:
– arginina,
– CLA,
– chrom,
– glutamina,
– magnez,
– karnityna,
– tauryna,
itd.

Jeżeli prawidłowo się odżywiamy i wykonujemy dostatecznie dużą aktywność fizyczną, suplementacja będzie bardzo pomocna w procesach regeneracji, ale również szybszego progresu :)Przed zakupem warto jednak sprawdzić rzetelne źródła informujące o skuteczności środka, niż nadziać się na kolejne chwyty marketingowe.

Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem suplementów, mogę polecić Wam sklep SFD  o ogromnym zasobie suplementów od różnych producentów, ale również z samej firmy SFD, o której niebawem dowiecie się więcej :)

One Thought on “Które suplementy warto stosować?

  1. polecam żyć zdrowo i aktywnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation