Końcówka zeszłego tygodnia obfitowała w niefortunne zbiegi okoliczności, które skutecznie pozbawiły mnie humoru. Z tej okazji w czwartek przyrządziłam sobie całą miskę sałatki i zamówiłam „Wolnych od glutenu„- książkę, do której zbierałam się już kilka tygodni. To taka anegdota gdybyście się zastanawiali co robi student dietetyki, kiedy ma zły humor.

Ale do rzeczy. Zły humor trwa u mnie nie dłużej niż pół dnia, zwłaszcza kiedy przed sobą miałam weekend po brzegi wypełniony fajnymi wydarzeniami :) Jednym z nich były warsztaty z Akademia Dietetyki Sportowej​, które odbyły się w niedzielę 27 listopada w Warszawie. Na warsztatach mieliśmy okazję wysłuchać sześciu bardzo ciekawych wykładów dotyczących teorii i praktyki w gabinecie dietetyka sportowego. Jakie tematy zostały poruszone?15231643_1324360344260870_301683891_o Read More →

Prawidłowa i zbilansowana dieta jest najważniejszym czynnikiem, który pomaga nam zgubić zbędne kilogramy. Dużo pracy, cierpliwość i wytrwałość są wstanie pozwolić nam na uzyskanie upragnionej sylwetki. A co jeśli zapragniemy w bezpieczny sposób przyspieszyć ten proces? Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie. Trzeba tylko wiedzieć jak i gdzie szukać pomocy.

Dietetycy i trenerzy przy każdej konsultacji bardzo często powtarzają, że 70% sukcesu przy budowaniu sylwetki, czy redukcji tkanki tłuszczowej to dieta – a 30 % to ćwiczenia. Od razu do głowy przychodzi powiedzenie „jesteś tym, co jesz”. Niby takie zwykłe, a jednak bardzo dużo w tym prawdy. Cała praca i wysiłek rozpoczyna się w kuchni. Dlatego samodzielne układanie diety, przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z siłownią i zdrowym odżywianiem, absolutnie nie jest wskazane. Korzystanie z gotowych, przykładowych diet, od których się roi w sieci, też nie jest najlepszym pomysłem. Bardzo często jest tak, że katujemy się znalezioną w internecie dietą, ale żadnych efektów nie zauważamy. Wtedy zadajemy sobie pytanie „dlaczego?”. Odpowiedź jest prosta- przede wszystkim trzeba pamiętać, że każdy organizm jest inny i to co sprawdza się u jednej osoby, zazwyczaj nie przyniesie takich samych efektów u drugiej. Read More →

Czekałam na ten dzień z niecierpliwością, choć nie ukrywam że towarzyszył temu lekki stres. Niespełna dwa tygodnie temu postanowiłam, że swoją obecność we Wrocławiu chciałabym wykorzystać na zorganizowanie wspólnego spotkania. Wymarzyłam sobie, że będziemy na nim mogli pogadać w luźnej atmosferze o żywieniu, rozwiać kilka wątpliwości, obalić kilka mitów, a jednocześnie dobrze się bawić. I wiecie co? Ci ludzie, których widzicie na zdjęciu, byli spełnieniem moich marzeń! :)15250673_1167713999942823_3475885495077921177_o Read More →

Trądzik jest dość powszechnym problemem, który dotyka w szczególności osoby w wieku dojrzewania. W walce z trądzikiem stosuje się wiele rodzajów maści i leków. Większość z nich zmniejsza jedynie objawy, nie wpływając na przyczynę problemu. Okazuje się, że u podłoża zmian skórnych często znajduje się dieta. Wprowadzenie już kilku niewielkich zmian może skutecznie pomóc w pozbyciu się objawów choroby. Jak dieta wpływa na trądzik? Jakie produkty mogą spowodować nasilenie objawów?

PRZYCZYNY TRĄDZIKU
Aby lepiej zrozumieć przyczyny trądziku, musimy wniknąć nieco głębiej i dokładnie przyjrzeć się budowie naszej skóry. Nasza skóra zbudowana jest z dwóch warstw- naskórka (najbardziej zewnętrznej warstwy) oraz skóry właściwej, w której zlokalizowane są m.in. gruczoły łojowe mające swoje ujście razem z włosami. Główną funkcją gruczołów łojowych jest produkcja łoju, który stanowi ochronę antybakteryjną, a także nawilża skórę. W normalnych warunkach ujścia gruczołów łojowych są otwarte, a łój wydzielany jest w odpowiednich ilościach. W przypadku trądziku mamy do czynienia z zaburzeniem funkcji wydzielniczych poprzez nadmierną produkcję łoju, zatkanie ujścia gruczołów łojowych lub stan zapalny. Read More →

Fit Bounty było dobre, ale tym przepisem przeszłam sama siebie! W mojej kuchni powstał właśnie najprawdziwszy Snickers! Przygotowałam go bez pieczenia, bez dodatku cukru i z samych naturalnych składników. Ledwie zdążyłam zrobić, a już połowa zniknęła w brzuchach recenzentów.  Na szczęście mówią, że jedno z lepszych jakie do tej pory zrobiłam, więc chyba im ufam :)20161122_084253 Read More →

W dniu 9 listopada 2016 r. miałam przyjemność uczestniczyć w świetnym wydarzeniu, jakim był pokaz nowej kolekcji marki Reebok. Gdybym chciała podsumować to wydarzenie w kilku słowach, byłyby to: przepiękne ubrania, niesamowite modelki i świetna atmosfera :) Zobaczcie sami, w jak świetny sposób została zaprezentowana nowa kolekcja!img_6844 Read More →

Niby zwykła niedziela, a spędzona w tak doborowym towarzystwie i przyjemnej atmosferze! 13.11. 2016 r. w Holmes Place Hilton odbył się kolejny event z serii Reebok #bemorehuman. Spotkanie rozpoczęło się od solidnych 60 min treningu #bodycombat z trenerem Maćkiem Czyżem, a zakończyło 40 minutowym wykładem poświęconym żywieniu okołotreningowemu, który poprowadziłam ja.15034207_1310239195672985_1355014568_o Read More →

Każdy z nas ma swój sprawdzony sposób na życie. Jedni cieszą się wspaniałym zdrowiem będąc na diecie wegańskiej, inni twierdzą, że gabinet lekarski omijają dzięki 3 jajkom na kolację niezmiennie od 30 lat, a jeszcze inni powiedzą, że przestali chorować od kiedy regularnie trenują Crossfit. Oczywiście może występować korelacja pomiędzy powtarzaniem pewnych czynności, a zauważalnym skutkiem zdrowotnym- tego ukryć się nie da. Jednak czy każda osoba, która z przykrych zdarzeń zdrowotnych doświadczyła jedynie ataku kataru na widok kota swojej babci, jest automatycznie uprawniona do szerzenia swojej filozofii zdrowia opierając się na „niepodważalnym” argumencie: „bo na mnie to działa”?20161030_122542 Read More →

15025572_1191265900920409_8681988210930174356_o
To był bieg na miarę prawdziwego Finału Ligi Runmageddonu! Mnóstwo przeszkód, niełatwy teren, zaostrzone zasady rywalizacji i atmosfera, która zagrzewała do walki. Pomimo tego, że był to bieg aż o 14 km krótszy od Runmageddon Hardcore (24 km), dla mnie było to zdecydowanie najtrudniejsze 10 km mojego życia. Read More →