Fit brownie z czerwonej fasoli to świetna alternatywa dla tradycyjnych słodkości! Przed nami weekend… wizyta u babci, babski wieczór z przyjaciółkami, niezapowiedziany przyjazd cioci, a my na diecie? Nie ma się co martwić! Zaskocz rodzinkę i znajomych niesamowicie smacznym brownie, a jednocześnie nie rób odstępstw od diety! Nie musisz nawet nikogo uświadamiać z czego zrobione jest to ciacho :) Ja również nabrałam swoich domowników mimo, że ich gusta kulinarne są już wyczulone na moje eksperymenty. Naprawdę nikt nie zorientował się, że ciasto nie ma w sobie mąki, a tymbardziej że udział w jego powstawaniu brała czerwona fasola.
20160708_170620 Read More →

Słowo „dieta” budzi niestety wiele negatywnych skojarzeń. Przez długi czas w opinii publicznej dieta była jednoznaczna z odchudzaniem, a to z kolei kojarzone z liściem sałaty i szklanką wody na cały dzień. Wielu osobom logiczne wydaje się to, że skoro pochłanianie zbyt dużych ilości jedzenia wpływa na nadmierny przyrost masy ciała, to całkowity brak jedzenia będzie miał dokładnie odwrotny efekt. Na szczęście nasz organizm działa według zupełnie innych zasad, które pozwalają na długotrwały i przyjemny proces redukcji masy ciała. Wymaga on jednak od nas bardzo ważnej cechy- cierpliwości :)
20160716_193313 Read More →

Bez tytułu

 

Każdy, kto wiąże swoją zawodową przyszłość z dietetyką wie, że nic tak nie wspiera sprawnego układania jadłospisów, jak dobry program. Będąc ciągle na studiach dietetycznych jestem zaskoczona, że w całym toku nauczania mamy tak niewiele możliwości, aby pracować z profesjonalnym programem do tworzenia diet. Kupno programu programu dietetycznego do tej pory wykraczało znacząco poza możliwości finansowe większości studentów, aż do czasu kiedy pojawił się kcalmar.pro. Powiem więcej- na cenie się nie kończy, ponieważ kcalmar.pro oferuje również dużo więcej, niż programy, z których do tej pory miałam okazję korzystać. Read More →

Czy bita śmietana może być fit? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza jeśli bitą śmietanę zrobimy bez użycia śmietany :) Do jej przygotowania potrzebujemy tylko dwóch składników i trzech minut ubijania mikserem. To wydaje się aż zbyt proste, aby mogło być prawdzie 😉 20160711_231644_20160712112245841Składniki:
– ser ricotta 250 g,
– 1 łyżka ksylitolu,
Serek oraz ksylitol umieszczamy w misce i ubijamy mikserem, aż odpowiednio napowietrzymy „śmietanę”. Dla jeszcze lepszej konsystencji można również dodać dodatkową łyżkę jogurtu naturalnego.

Wartości odżywcze na 100 g:
Energia: 186 kcal
Białko: 11,3 g
Węglowodany: 6 g
Tłuszcze: 13 g
Skład: ser ricotta(serwatka z mleka, śmietanka, sól, regulator kwasowości: kwas cytrynowy) ksylitol

Dla porównania wartość odżywcza bitej śmietany dostępnej w sklepie:
Energia: 231 kcal
Białko: 2,5 g
Węglowodany: 17 g
Tłuszcze: 17 g
Skład: śmietanka 82 %, syrop glukozowy, cukier, mleko w proszku, emulgatory: E 471, E 472 a, stabilizatory: E 339, E 407, aromat: wanilina, gaz nośny: E 942.

SER RICOTTA
To miękki, niedojrzewawający ser twarogowy o wysokiej zawartości białka. Ser ricotta jest dobrym źródłem białka serwatkowego o wysokiej przyswajalności (znanego również z odżywek dla sportowców) oraz wapnia- 272 mg/100 g, czyli ponad 2 razy więcej niż w mleku krowim. Ser ricotta znajdzie zastosowanie w kuchni zarówno w daniach na słodko, jak i na słono.

Smacznego! :)

Masz za sobą miesiące ciężkiej pracy, litry wylanego potu i godziny spędzone na treningach. Osiągasz wymarzony efekt lub jesteś na dobrej drodze, aż nagle pojawiają się upragnione wakacje. Z jednej strony radość ze słońca i mnóstwa wolnego czasu, a z drugiej obawa, że przez dwa miesiące cały wcześniejszy wysiłek może pójść na marne. Czy wakacje da się połączyć z dietą tak, aby nie odmawiać sobie pysznych lodowych deserów a jednocześnie utrzymać dobrą formę?DIeta na wakacje Read More →

20160630_125009_20160630131704814

W swojej kuchni jestem zwolenniczką szybkich, prostych, ale smacznych dań dietetycznych. Jak większość osób, dysponuję ograniczonym czasem na gotowanie, dlatego staram się tworzyć dania, które nie będą pochłaniały go zbyt wiele, a jednocześnie nie będą wymagały nadzwyczajnych umiejętności kulinarnych 😉 Wszystkie te kryteria spełnia poniższe danie, które jest aromatyczne, łączy w sobie smak wielu warzyw, a dodatkowo jest po prostu bardzo smaczne. Read More →

Cześć, mam na imię Magda i przez 17 lat swojego życia unikałam warzyw, jak weganie mięsa… To był z mojej strony taki trochę anty-weganizm spowodowany dziwnymi nawykami z dzieciństwa, nad którymi w pewnym momencie przestałam już panować. Na szczęście przez ostatnie 4 lata udało mi się całkowicie odmienić skład swoich posiłków, a moja randka z warzywami trwa w najlepsze 😉 Jak do tego doszło? Na podstawie własnych doświadczeń postanowiłam sformułować 5 zasad, dzięki którym z warzywnego niejadka stałam się propagatorką 5 porcji warzyw dziennie!
20160627_151828ULUBIONE WARZYWO? – KETCHUP
Jeśli parę lat temu zadalibyście mi pytanie o ulubione warzywo, „ketchup” byłby pierwszą odpowiedzią, jaka przyszłaby mi na myśl. Miałam nawet jeden argument, którym chciałam bronić swój wybór- przetworzy z pomidorów (m. in.ketchup) mają kilka razy więcej likopenu (silnego przeciwutleniacza), niż świeże pomidory 😉 Oczywiście ketchup jest takim samym warzywem, jak czekolada owocem, ale lepsze coś niż nic. Jeśli chodzi o inne warzywne pozycje w moim menu to byłam w stanie zaakceptować jeszcze kukurydzę z puszki, śmietanę z mizerii z małymi kawałeczkami ogórków i kapustę w pierogach wigilijnych, choć osiągnęłam to po wielokrotnych negocjacjach z rodzicami i to w wieku 15 lat. Podsumowując, warzywa były jedną z ostatnich rzeczy jakie zjadłabym w tamtym czasie ze stołu rodzinnego. Nie pasowała mi ich chrupkość, soczystość, nie-słodki smak, wygląd i konsystencja… Read More →

belly-2354_1920Co robić, kiedy magiczne 8 minutówki, setki brzuszków, skłonów, skosów i szóstek Lorda Vadera nie pomagają? Brzuch niby pracuje, ale efektów w lustrze brak…
Niestety, antidotum na uciążliwe fałdki na brzuchu nie będą popularne ćwiczenia na brzuch, ani mordercze zestawy treningowe.

Read More →

Dziś chciałabym Wam przedstawić Wiktorię- młodą i bardzo ambitną kolarkę, która na poniższym zdjęciu stoi na wspaniałym 2 miejscu ostatniego Pucharu Polski w Chrzypsku Wielkim :)

received_1051919274884976WSÓŁPRACA ŻYWIENIOWA
Z Wiktorią oraz jej młodszą siostrą (zawodniczkami team’u Mayday Lublin) pracujemy wspólnie od prawie pół roku, a dziewczyny są pod moją opieką dietetyczną oraz suplementacyjną. Przez ten okres udało nam się usystematyzować żywienie, dobrać odpowiednią dietę pod ich aktywność, wagę oraz wszystkie starty w sezonie, w których dziewczyny odniosły pasmo sukcesów!

Naszym największym osiągnięciem jest to, że pomimo ciężkich treningów, udało nam się poprawić stan odżywienia, co bezpośrednio przekłada się na lepszą siłę, wytrzymałość oraz odporność na zmęczenie. Cytując Wiki po wyścigu „W ogóle nie czuję zmęczenia po zawodach, w przeciwieństwie do innych. Jak to możliwe?” :).
Swoje wyniki dziewczyny zawdzięczają ogromnej pracy na treningach, a dzięki odpowiedniej diecie mogą dawać z siebie jeszcze więcej :)

PODSUMOWANIE I DALSZE PLANY
Bardzo cieszę się, że mogę pracować z tak wspaniałymi zawodniczkami, które dzielnie realizują wszystkie zalecenia dietetyczne. Efekty są już odczuwalne, ale największy sprawdzian dopiero przed nami. Niebawem mistrzostwa Polski, za które będę mocno ściskać kciuki. Dziewczyny, jestem pewna, że Wasze poświęcenie odbije się bardzo dobrym wynikiem w zawodach. Trzymam kciuki!

Magda Hajkiewicz