20160526_143603

Przy okazji różnych świąt życzymy sobie zawsze dużo zdrowia. Ja od życzeń chciałam przejść do realizacji :) Ktoś może powiedzieć, że to nie na miejscu, aby zamiast czekoladek lub bombonierki dać mamie wegańską książkę kucharską, ale ja widzę w tym głębszy sens. Świeże warzywa i owoce to przecież kwintesencja zdrowia, a skoro zdrowia wszystkim życzymy to warto do życzeń dodać coś, co będzie umożliwiało ich spełnienie. Tutaj nie chodzi o to, aby przechodzić na wegetarianizm lub weganizm, ale aby maksymalnie wzbogacić dietę w najlepsze składniki prosto z natury :)
Moja mama piła zieloną herbatę zanim to stało się modne, gotowała mi pyszne obiady i dbała o to, żebym nie była ciasteczkowym potworem. To dzięki jej wsparciu udało mi się rozpocząć aktywny tryb życia, zmienić swoją dietę i wybrać drogę, w której chcę się rozwijać. Dziękuję Mamo! <3
 
Wszystkiego najlepszego dla wszystkich Mam! :)
 

Przez ostatni miesiąc miałam okazję zrobić coś dobrego dla swoich włosów za sprawą akcji firmy Montibello #dietadlawłosów. Do tej pory skupiałam się na zdrowej diecie jako ogólnym, korzystnym podejściu do stanu swojego organizmu. Dzięki tej akcji udało mi się bardziej przyłożyć do tematu pielęgnacji, który nie był mi nigdy bliski ze zwyczajnego braku czasu. Dziś wiem, że było warto :) Efekty przeszły moje oczekiwania!

W poniższym artykule znajdziecie recenzję produktów Montibello, moje efekty oraz przepisy zawierające składniki, które ożywią Wasze włosy! :)20160523_154255 Read More →

W porannej kawie z proszku, w ketchupie, w zupce chińskiej, sałatce z majonezem, wodzie smakowej, w kolorowych żelkach i czekoladzie, którą dostałeś na urodziny. Cukier można znaleźć wszędzie. Nawet jeśli chcemy go unikać, możemy natknąć się na niego w najmniej oczekiwanym momencie,a wszystko po to byśmy chętnie wrócili po więcej. W 2008 roku w czasopiśmie „Neuroscience & Biobehavioral Reviews” ukazał się artykuł potwierdzający, że spożycie cukru ma wpływ na nasz układ nerwowy oraz psychikę. Cukier jest uzależniający nie mniej niż narkotyki czy alkohol, a producenci żywności zadbają o to, aby jego konsumpcja stale wzrastała.

DZIAŁANIE CUKRU- BŁĘDNE KOŁOnutrition facts (1) Read More →

W niedzielę 15 maja 2016 r. miałam przyjemność odwiedzić zdecydowanie najlepsze Studio Pole Dance w Warszawie – Hell Yeeeah. Moja wizyta nie była oczywiście przypadkowa, ale wiązała się z organizacją kameralnych warsztatów podzielonych na dwie części: Handspringi + pierwsze w Polsce warsztaty z żywienia w Pole Dance :) _MG_7089

Handspring, czyli upragniona figura wszystkich dziewczyn, które stawiają pierwsze kroki w Pole Dance. Wykonanie tej figury jest pewnego rodzaju przełomem w drodze do powietrznych akrobacji, ponieważ jest podstawą do wykonania wielu bardzo trudnych elementów na rurce pionowej. Warsztaty miały za zadanie wzmocnienie i przygotowanie swojego ciała do wykonania wymarzonej figury, którą jest handspring. Read More →

20160509_200447

 

O tym, że w dzisiejszych czasach jemy zbyt mało warzyw  już na pewno wszyscy wiedzą. Główna przyczyna unikania warzyw? Zbyt długi czas ich przygotowania… Dlatego mam dzisiaj dla Was przepis na danie składające się w 100% z warzyw, które praktycznie robi się samo … no oczywiście oprócz obrania ziemniaków i marchewki 😉 Mogę Was jednak zapewnić, że danie jest szybkie, proste ale przede wszystkim sycące, dzięki czemu zadowoli niejednego mięsożercę :) Read More →

Dziesiątego kwietnia tego roku miałam przyjemność po raz pierwszy odwiedzić Wrocław- miasto pełne pięknej architektury i wspaniałej atmosfery :) Moja obecność nie była przypadkowa, ponieważ postanowiłam zaangażować się w niecodzienną akcję #dietadlawłosów ( www.dietadlawlosow.pl). Według mnie jest to akcja mnie szczególna, gdyż po raz pierwszy firma produkująca kosmetyki do pielęgnacji włosów, zwróciła uwagę jak duży wpływ na kondycję włosa ma odpowiednia dieta. To zupełnie nowe podejście do pielęgnacji włosów, które dla mnie jako entuzjastki mądrego odżywiania, jest najlepszym możliwym podejściem :)IMG_1315

DIETA DLA WŁOSÓW
Białko

Dobry stan włosów jest zależny od keratyny, czyli białka budującego skórę, włosy i paznokcie. Jego niedobór może powodować problemy ze skórą, łamliwość paznokci oraz włosów. Keratyna charakteryzuje się dużą zawartością aminokwasów: cysteiny i metioniny, które są jednocześnie budulcem i prekursorem powstawania nowych komórek włosa. Dobrymi źródłami powyższych aminokwasów są: serki wiejskie, jogurt naturalny, ryby, mięso czerwone (cielęcina, wołowina), drób, nasiona roślin strączkowych oraz orzechy i produkty zbożowe. Korzystanie ze zróżnicowanych źródeł białka w diecie z pewnością pomoże w utrzymaniu odpowiedniej kondycji włosów. Read More →

Lody, lody dla ochłody! Czy jest wśród nas ktoś, kto nie lubi lodów? 😉 Puszyste, zimne, słodkie i pełne smaku- czy wobec tego muszą być przetworzone, przecukrzone i kaloryczne? Oczywiście, że nie. Co więcej można ukryć w ich składzie dodatki, które sprawią, że będą dobrym źródłem białka lub tłuszczu. Poniżej przedstawiam Wam mój przepis na kremowe lody o smaku kokosowo-orzechowym.

20160424_200447 Read More →

Wychodząc naprzeciw Waszym prośbom postanowiłam zająć się tematem braku efektów, pomimo podjęcia regularnej aktywności fizycznej. Sama wiele czasu temu znajdowałam się w tej sytuacji, kiedy obiecane „nowe ciało w 30 dni” nie drgnęło ani o centymetr w dół, a jedyne co się zmieniło to moja rosnąca frustracja 😉 Co może być przyczyną tego stanu? Postarałam się omówić w tym artykule 3 najważniejsze aspekty diety, które mogą być odpowiedzialne za ten stan rzeczy. dieta-jpg1. ZBYT DUŻA PODAŻ KALORII
Załóżmy, że przeciętny 40 minutowy trening dla osoby o niewielkiej nadwadze to wydatek energetyczny rzędu 300 kcal. Zapotrzebowanie kaloryczne tej samej osoby bez uwzględnienia treningu to 2000 kcal (jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?), co w sumie daje nam 2300 kcal, aby utrzymać tą samą wagę. Wiadomo, że większość z nas rozpoczynając aktywność fizyczną liczy na spadek wagi, a nie na jej utrzymanie, więc do uzyskania tego celu należy ilość spożywanych kalorii obniżyć poniżej poziomu całkowitego zapotrzebowania.  Bezpiecznym ujemnym bilansem kalorycznym na sam początek jest ok. 200-300 kcal, czyli dla naszej hipotetycznej osoby będzie to 2000 kcal. Stopniowo wraz z utratą masy ciała nasze zapotrzebowanie kaloryczne maleje, dlatego trzeba odpowiednio kontrolować dietę, aby wszystko szło po naszej myśli. Jeśli do tej pory traktowałeś/aś dietę tak, że „skoro ćwiczyłam to mi się należy” to wiedz, że popełniałeś/aś dokładnie ten sam błąd, co ja na początku swojej drogi 😉 

Pamiętaj, że zdrowa dieta też może być wysokokaloryczna i zamiana produktów przetworzonych na naturalne gwarantuje poprawę zdrowia ale nie jest jednoznaczna z natychmiastowym spadkiem wagi.
Read More →

DSC_106120 (środa) i 21 (czwartek) kwietnia 2016 r. upłynęły pod hasłem VII Warszawskich Dni Nauki o Żywieniu Człowieka. Konferencja o tyle ciekawa, że dotyka problemów, o których nie mówi się zbyt często na forum publicznym. Wydawać by się mogło, że choroby psychiczne i neurologiczne są na tyle poważne, że nie ma tu pola do popisu dla dietetyka. Najnowsze doniesienia naukowe z ostatnich lat wskazują jednak, że dieta ma znaczenie i to dość spore. Read More →