20160630_125009_20160630131704814

W swojej kuchni jestem zwolenniczką szybkich, prostych, ale smacznych dań dietetycznych. Jak większość osób, dysponuję ograniczonym czasem na gotowanie, dlatego staram się tworzyć dania, które nie będą pochłaniały go zbyt wiele, a jednocześnie nie będą wymagały nadzwyczajnych umiejętności kulinarnych 😉 Wszystkie te kryteria spełnia poniższe danie, które jest aromatyczne, łączy w sobie smak wielu warzyw, a dodatkowo jest po prostu bardzo smaczne. Read More →

Cześć, mam na imię Magda i przez 17 lat swojego życia unikałam warzyw, jak weganie mięsa… To był z mojej strony taki trochę anty-weganizm spowodowany dziwnymi nawykami z dzieciństwa, nad którymi w pewnym momencie przestałam już panować. Na szczęście przez ostatnie 4 lata udało mi się całkowicie odmienić skład swoich posiłków, a moja randka z warzywami trwa w najlepsze 😉 Jak do tego doszło? Na podstawie własnych doświadczeń postanowiłam sformułować 5 zasad, dzięki którym z warzywnego niejadka stałam się propagatorką 5 porcji warzyw dziennie!
20160627_151828ULUBIONE WARZYWO? – KETCHUP
Jeśli parę lat temu zadalibyście mi pytanie o ulubione warzywo, „ketchup” byłby pierwszą odpowiedzią, jaka przyszłaby mi na myśl. Miałam nawet jeden argument, którym chciałam bronić swój wybór- przetworzy z pomidorów (m. in.ketchup) mają kilka razy więcej likopenu (silnego przeciwutleniacza), niż świeże pomidory 😉 Oczywiście ketchup jest takim samym warzywem, jak czekolada owocem, ale lepsze coś niż nic. Jeśli chodzi o inne warzywne pozycje w moim menu to byłam w stanie zaakceptować jeszcze kukurydzę z puszki, śmietanę z mizerii z małymi kawałeczkami ogórków i kapustę w pierogach wigilijnych, choć osiągnęłam to po wielokrotnych negocjacjach z rodzicami i to w wieku 15 lat. Podsumowując, warzywa były jedną z ostatnich rzeczy jakie zjadłabym w tamtym czasie ze stołu rodzinnego. Nie pasowała mi ich chrupkość, soczystość, nie-słodki smak, wygląd i konsystencja… Read More →

belly-2354_1920Co robić, kiedy magiczne 8 minutówki, setki brzuszków, skłonów, skosów i szóstek Lorda Vadera nie pomagają? Brzuch niby pracuje, ale efektów w lustrze brak…
Niestety, antidotum na uciążliwe fałdki na brzuchu nie będą popularne ćwiczenia na brzuch, ani mordercze zestawy treningowe.

Read More →

Dziś chciałabym Wam przedstawić Wiktorię- młodą i bardzo ambitną kolarkę, która na poniższym zdjęciu stoi na wspaniałym 2 miejscu ostatniego Pucharu Polski w Chrzypsku Wielkim :)

received_1051919274884976WSÓŁPRACA ŻYWIENIOWA
Z Wiktorią oraz jej młodszą siostrą (zawodniczkami team’u Mayday Lublin) pracujemy wspólnie od prawie pół roku, a dziewczyny są pod moją opieką dietetyczną oraz suplementacyjną. Przez ten okres udało nam się usystematyzować żywienie, dobrać odpowiednią dietę pod ich aktywność, wagę oraz wszystkie starty w sezonie, w których dziewczyny odniosły pasmo sukcesów!

Naszym największym osiągnięciem jest to, że pomimo ciężkich treningów, udało nam się poprawić stan odżywienia, co bezpośrednio przekłada się na lepszą siłę, wytrzymałość oraz odporność na zmęczenie. Cytując Wiki po wyścigu „W ogóle nie czuję zmęczenia po zawodach, w przeciwieństwie do innych. Jak to możliwe?” :).
Swoje wyniki dziewczyny zawdzięczają ogromnej pracy na treningach, a dzięki odpowiedniej diecie mogą dawać z siebie jeszcze więcej :)

PODSUMOWANIE I DALSZE PLANY
Bardzo cieszę się, że mogę pracować z tak wspaniałymi zawodniczkami, które dzielnie realizują wszystkie zalecenia dietetyczne. Efekty są już odczuwalne, ale największy sprawdzian dopiero przed nami. Niebawem mistrzostwa Polski, za które będę mocno ściskać kciuki. Dziewczyny, jestem pewna, że Wasze poświęcenie odbije się bardzo dobrym wynikiem w zawodach. Trzymam kciuki!

Magda Hajkiewicz

IMG_0276

Pamiętaj, że jeśli w pracy, w życiu lub na treningu jest Ci ciężko to znaczy, że zmierzasz w dobrym kierunku :)
Pomyśl!
Zamiast siedzieć wygodnie na kanapie i otwierać kolejną paczkę ciastek możesz przecież robić wspaniałe rzeczy!
– Możesz pójść na swój pierwszy w życiu trening na siłowni po to, aby za trzy miesiące być o 10 kg lżejszym.
– Możesz po raz pierwszy wyjść pobiegać po to, aby za rok stać się maratończykiem.
– Możesz w końcu zabrać całą swoją rodzinę na spacer po to, aby w kolejne wakacje przemierzać z nimi górskie szlaki, które do tej pory były kondycyjnie nieosiągalne.

A co na to inni?
W tym samym czasie znajdą się pewnie osoby, które pierwszego dnia wyśmieją małe obciążenie, które podnosisz na siłowni, będą nabijać się z Twojego stylu biegania, albo będą pukać się w głowę, że zamiast do Mc Donalda wolisz zabrać dzieci na spacer. I wiesz co? Niech się śmieją, bo przeciętność zawsze będzie ściągać ambitnych ludzi w dół. Te same osoby rok później będą pisać, że Twoja sylwetka jest dla nich motywacją, że są pod wrażeniem Twojego debiutu w maratonie, a Twoja rodzina jest wspaniałym wzorem wspólnego spędzania czasu.

Pamiętaj!
Osiągnięcie wymarzonego celu będzie wymagać ogromnej energii, ale wyjście przed szereg pozwala robić rzeczy, o których inni mogliby tylko pomarzyć. Pamiętaj o tym, jeśli któregoś będziesz chciał/chciała się poddać!

20160614_163339

Kofeina, czyli związek chemiczny znany prawie każdemu głównie w powiązaniu z kawą, napojami energetycznymi lub herbatą. Wokół kofeiny krąży wiele mitów, a jej stosowanie przez osoby odchudzające się lub intensywnie trenujące, często wywołuje emocje wynikające z niepewności co do jej bezpieczeństwa. Co powinniśmy wiedzieć na temat kofeiny przed jej zastosowaniem? Read More →

20160526_143603

Przy okazji różnych świąt życzymy sobie zawsze dużo zdrowia. Ja od życzeń chciałam przejść do realizacji :) Ktoś może powiedzieć, że to nie na miejscu, aby zamiast czekoladek lub bombonierki dać mamie wegańską książkę kucharską, ale ja widzę w tym głębszy sens. Świeże warzywa i owoce to przecież kwintesencja zdrowia, a skoro zdrowia wszystkim życzymy to warto do życzeń dodać coś, co będzie umożliwiało ich spełnienie. Tutaj nie chodzi o to, aby przechodzić na wegetarianizm lub weganizm, ale aby maksymalnie wzbogacić dietę w najlepsze składniki prosto z natury :)
Moja mama piła zieloną herbatę zanim to stało się modne, gotowała mi pyszne obiady i dbała o to, żebym nie była ciasteczkowym potworem. To dzięki jej wsparciu udało mi się rozpocząć aktywny tryb życia, zmienić swoją dietę i wybrać drogę, w której chcę się rozwijać. Dziękuję Mamo! <3
 
Wszystkiego najlepszego dla wszystkich Mam! :)
 

Przez ostatni miesiąc miałam okazję zrobić coś dobrego dla swoich włosów za sprawą akcji firmy Montibello #dietadlawłosów. Do tej pory skupiałam się na zdrowej diecie jako ogólnym, korzystnym podejściu do stanu swojego organizmu. Dzięki tej akcji udało mi się bardziej przyłożyć do tematu pielęgnacji, który nie był mi nigdy bliski ze zwyczajnego braku czasu. Dziś wiem, że było warto :) Efekty przeszły moje oczekiwania!

W poniższym artykule znajdziecie recenzję produktów Montibello, moje efekty oraz przepisy zawierające składniki, które ożywią Wasze włosy! :)20160523_154255 Read More →

W porannej kawie z proszku, w ketchupie, w zupce chińskiej, sałatce z majonezem, wodzie smakowej, w kolorowych żelkach i czekoladzie, którą dostałeś na urodziny. Cukier można znaleźć wszędzie. Nawet jeśli chcemy go unikać, możemy natknąć się na niego w najmniej oczekiwanym momencie,a wszystko po to byśmy chętnie wrócili po więcej. W 2008 roku w czasopiśmie „Neuroscience & Biobehavioral Reviews” ukazał się artykuł potwierdzający, że spożycie cukru ma wpływ na nasz układ nerwowy oraz psychikę. Cukier jest uzależniający nie mniej niż narkotyki czy alkohol, a producenci żywności zadbają o to, aby jego konsumpcja stale wzrastała.

DZIAŁANIE CUKRU- BŁĘDNE KOŁOnutrition facts (1) Read More →