W dzisiejszym wpisie chciałam Wam przedstawić ćwiczenia rozciągające na górne partie mięśniowe.
Jest to trzeci post w cyklu ćwiczeń rozciągających:
1. Ćwiczenia rozciągające na nogi 1
2. Ćwiczenia rozciągające na nogi 2

DLACZEGO WARTO SIĘ ROZCIĄGAĆ?
Rozciąganie jest bardzo ważnym elementem wyciszenia po treningu, w którym dochodzi do lepszego ukrwienia włókien mięśniowych (a tym samym szybszej regeneracji!), powiększenia zakresu ruchu w stawach oraz wzmocnienia ścięgien. Prezentowane przeze mnie ćwiczenia są ćwiczeniami rozciągającymi statycznymi, czyli takimi które należy wykonywać po treningu. Ruch należy wykonywać po woli do pierwszego oporu, a następnie zatrzymać w tej pozycji na ok. 30 s. Każde z ćwiczeń należy powtórzyć 2-3 razy.

1. Rozciągnie mięśni szyi.
Na zdjęciach przedstawiłam sposób rozciągania mięśni szyi z przodu, z tyłu oraz z boku. Ustawiając głowę w odpowiedniej pozycji (pochylonej do przodu, do tyłu lub w bok) przytrzymujemy ją ręką zwiększając jednocześnie zakres ruchu. Przy wykonywaniu tych ćwiczeń należy pamiętać o maksymalnym opuszczeniu barków. Jeżeli podczas wykonywania ćwiczenia poczujesz się słabo- natychmiast przerwij ćwiczenie i skonsultuj się z lekarzem.
pixlr_20160210000802524 Read More →

POZNAJ NAJWIĘKSZEGO WROGA (2)

 

Internet huczy od nowinek dietetycznych. Za jednym kliknięciem myszki możemy znaleźć setki diet (cud), kuracji odchudzających, suplementów dzięki którym schudniemy 10 kg w tydzień i herbatek będących antidotum na wszelkie dolegliwości. Mamy też dostęp do rzetelnej wiedzy dietetycznej, znamy podstawowe zasady zdrowego żywienia, wiemy jakich produktów unikać, oglądamy w telewizji kuchnie śniadaniowe fit, a mimo to wciąć rośnie odsetek osób otyłych w naszym kraju. Dlaczego? Read More →

CZY TRZEBA JEŚĆREGULARNE POSIŁKI-Jeść regularnie, czy też nie jeść regularnie? Dwa, trzy, a może pięć posiłków w ciągu dnia? Czy to ma jakieś znaczenie w odchudzaniu?

JEDNOZNACZNA ODPOWIEDŹ (?)
Odpowiedź brzmi: „to zależy kiedy…” :)

Do tego, że w dziedzinie dietetyki ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytania, powinniśmy się już dawno przyzwyczaić. Wszystko wynika z tego, że badania naukowe odnoszące się do diety to badania, które mają ogromną potencjalną liczbę uczestników- bo przecież każdy z nas musi jeść, by żyć. Patrząc na upodobania kulinarne osób w naszym otoczeniu możemy zobaczyć ogromne różnice w odczuwaniu smaku, preferencjach, doborze produktów i rodzaju spożywanej diety, więc pomyślmy jakie różnice występują kiedy prowadzimy badania na szerszych kręgach osób. Nic dziwnego, że dietetyka to obszar dość sporny jeśli chodzi o wyniki badań, bo często badania dotyczącego tego samego tematu mogą przynieść różne rezultaty.
Dokładanie taka sytuacja ma miejsce, jeśli chodzi o dowody naukowe dotyczące zależności pomiędzy ilością spożywanych posiłków, a utratą masy ciała. Wyniki badań często są zróżnicowane w zależności od płci, wieku, wagi wyjściowej, aktywności fizycznej oraz pochodzenia osób, które brały udział w badaniach. Read More →

W dzisiejszym poście do wyboru: domowa czekolada z prawdziwych ziaren kakao i ksylitolu lub shake proteinowy na bazie odżywki białkowej, mleka migdałowego, banana i oczywiście ziaren czekolady <3
PRZEPIS NA PRAWDZIWĄ CZEKOLADĘ  Z ZIAREN KAKAOWCA
Składniki:
– 200 g ziaren kakaowca,
– 80-100 g ksylitolu (w zależności od słodkości, jaką chcemy uzyskać),
Przygotowanie:
Ziarna kakaowca wyłuskać z łupinek i umieścić w blenderze. Zblendować z dodatkiem ksylitolu aż powstanie z tego masa przypominająca konsystencją plastelinę (jeśli nie uda nam się uzyskać takiej konsystencji- z drobno zmielonego proszku również da się uzyskać w kolejnych krokach płynną masę czekoladową, ale o nieco gorszej strukturze). Powstała masa będzie miała kolor jasnobrązowy, dlatego musimy poddać ją obróbce, aby nabrała ciemnego koloru i nieco połysku. Wymienioną wcześniej masę delikatnie podgrzewamy w kąpieli wodnej i mieszamy, aż stanie się bardziej płynna. Przecedzamy ją przez sitko i zachowujemy grubsze grudki, które posłużą nam do shake’a proteinowego. Masę przelewamy do foremek i chłodzimy.
20160116_172453

Read More →