Tu nie chodzi o szukanie wymówki. Postawienie sobie pytania „czy mam czas na dietę?” nie jest pozbawione sensu, ponieważ wiele osób chce nam wmówić, że w zdrowym odżywianiu powinniśmy zwracać uwagę na każdy szczegół. Idealnie byłoby przecież gdyby każdy miał czas przygotowywać 5 idealnie zbilansowanych, zróżnicowanych i urozmaiconych posiłków dziennie. Jednak czy trzeba spędzać cały dzień w kuchni, aby nasz posiłki były zdrowe?  Jak poradzić sobie z dietą, aby nie była dodatkowym źródłem stresu w obliczu codziennych obowiązków? Poniżej przedstawiam sprawdzone patenty :)the-eleventh-hour-758723_1280 Read More →

Dziś przygotowałam coś dla miłośników ciast bez pieczenia-  dwuwarstwowy „sernik” z kaszy jaglanej ze świeżymi malinami. Do przygotowania ciasta nie używamy cukru, nabiału, ani mąki, dlatego sernik jest idealny dla osób uczulonych na te składniki, a dodatkowo stanowi niskokaloryczny odpowiednik tradycyjnego sernika. Ciasto wymaga chwili uwagi, jednak jego zrobienie jest bardzo proste i powinien sobie z nim poradzić naprawdę każdy.14285717_1257265314303707_1865449031_o

Read More →

Czy można znaleźć godne, niskokaloryczne zastępstwo dla tradycyjnego, białego makaronu? Wygląd ten sam, smak ten sam, ale to nie tradycyjny makaron. To makaron z cukinii! W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić Wam godnego następcę makaronu, który nie dość że jest naturalny, to jeszcze nie zawiera kalorii. Królem dzisiejszego przepisu jest bowiem makaron z cukinii!20160916_144028

Read More →

Kiedy prosiłam znajomych idących do sklepu, aby kupili mi wodę o konkretnej nazwie i żadną inną, patrzyli na mnie ze zdziwieniem. Przecież woda to tylko woda, czym może się różnić? „Ty wyczuwasz różnice w smaku wody?” – przecież woda nie ma smaku. Okazuje się, że ma smak, a nawet odmienne  właściwości. Różne typy wód charakteryzują się także zróżnicowanym stopniem nawodnienia organizmu. Niektóre wody mogą również dostarczać wartościowych składników, a niektóre być wręcz dla nas nieodpowiednie. A więc jaką wodę pić?
glass-1206584_1280
Read More →

W mojej kuchni mieliście okazję zobaczyć już zdrowszą wersję pizzy na szpinakowym spodzie- teraz przyszedł czas na odmianę kolorystyczną :) W poniższym poście przedstawiam Wam przepis na smakowitą fit pizzę na spodzie, którego podstawą jest marchewka :) Do swojej pizzy przygotowałam też ostry sos pomidorowy na spód z dodatkiem sosów tabsaco oraz dodatki w postaci pieczarek, papryki, oliwek oraz mozzarelli.

14233851_1240893345940904_614676344_o Read More →

Sobota 3 września 2016 r. przejdzie do mojej osobistej historii jako jeden z najbardziej intensywnych dni w moim życiu. W tym dniu przebiegłam swój pierwszy górski bieg z przeszkodami na dystansie prawie 14 kilometrów! „Mamy w nogach ponad 13,5 kilometra, zdobytą górę Chełm (632 m n.p.m.) i 3 godziny 45 minut dobrej zabawy przerywanej obiciem kości ogonowej, promieniowej i dużą ilością błotnego spa”- tak brzmiały moje słowa niedługo po ukończeniu tego biegu.FB_IMG_1473063114685

Read More →

Skoro spożywanie zbyt dużych ilości jedzenia powoduje przybieranie na masie, to czy drastyczne ucinanie kalorii w diecie wywoła analogiczny efekt? Niestety nasza logika lubi czasem zapędzić nas w ślepy punkt, a korzyści z tego czerpią twórcy „cudownych” diet 500, 800, 1000 kcal… A więc jak szybko schudnąć? Czy  warto w tym celu korzystać z diet niskokalorycznych? No nie do końca…

GDZIE KOŃCZY SIĘ ODCHUDZANIE?
„Schudłam 10 kg w miesiąc- Tobie też się uda!”, „skuteczny sposób na zrzucenie 20 kg w miesiące”, „Chudnij 5 kg w tydzień przez 3 miesiące- to możliwe”- każdy, kto interesował się tematyką odchudzania na pewno spotkał się kiedyś z podobnymi sloganami.

skuteczne-tabletki-na-odchudzanie

Źródło: www.suplementy.sekret-natury.pl

No dobra. Byłam na super diecie. Schudłam 10 kg w miesiąc, ale dieta którą stosowałam ograniczyła spożywanie połowy moich ulubionych produktów i właściwie nie wiem co mam teraz jeść. I co dalej?! Niestety większość skutecznych diet kończy się właśnie w tym miejscu… Dietetycy z infolinii przestają odbierać telefonu, skrzynka mailowa świeci pustkami, zdezorientowany klient wraca do starych nawyków, a kilogramów znów przybywa… Zanim przejdziemy do dalszej części tekstu, ustalmy że odchudzaniem nie będziemy nazywać samego procesu utraty wagi, ale cały okres redukcji masy ciała wraz z jej stabilizacją. Nazywanie szybkiej terapii zakończonej efektem jo-jo ” skutecznym odchudzaniem”, to tak jakby „zakupem telewizora na całe życie” nazwać jego nabycie i oddanie po 3 miesiącach. Ta druga sytuacja i tak jest bardziej korzystna, bo za telewizor odzyskamy chociaż pieniądze :) Read More →

Przedstawiam kolejny przepis na pyszne omlety śniadaniowe. W dzisiejszym przepisie podstawę dania stanowią omlety białkowo-tłuszczowe, a jedynym źródłem węglowodanów na talerzu są owoce, stąd w razie potrzeby można dowolnie przekształcić ten przepis w zależności od ilości kalorii oraz makroskładników w swojej diecie :)20160831_121151_20160831123328663 Read More →

pms_2015-01-29_23-06-27Płacz przeplatający się ze śmiechem. Euforia na przemian ze smutkiem. Mnożące się puste opakowania po lodach czekoladowych i długie wieczory spędzone na oglądaniu komedii romantycznych z dala od ludzi i świata… Brzmi znajomo? Okazuje się, że nawet 80% kobiet cierpi co miesiąc z powodu zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Ta niezbyt przyjemna przypadłość przybiera różne postacie, ale najczęściej objawia się poprzez obniżony nastrój, wzrost łaknienia, tkliwość piersi, stany lękowe, zmiany trądzikowe i bóle głowy. Dolegliwości związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego pojawiają się od 10-12 dni przed menstruacją i zanikają zaraz po jej wystąpieniu. Czy kobiety są już na zawsze skazane na gorsze samopoczucie w tych dniach? Okazuje się, że nie, a na zniwelowanie negatywnych objawów zespołu może mieć wpływ również dieta! Sprawdź jaka dieta może przynieść ulgę w zespole napięcia przedmiesiączkowego (PMS). Read More →