belly-2354_1920Co robić, kiedy magiczne 8 minutówki, setki brzuszków, skłonów, skosów i szóstek Lorda Vadera nie pomagają? Brzuch niby pracuje, ale efektów w lustrze brak…
Niestety, antidotum na uciążliwe fałdki na brzuchu nie będą popularne ćwiczenia na brzuch, ani mordercze zestawy treningowe.

MIEJSCOWE SPALANIE TKANKI TŁUSZCZOWEJ…
Po pierwsze, należy wyjaśnić fakt, że nie da się pozbyć tkanki tłuszczowej tylko z jednej partii. Spalanie tłuszczu znajdującego się pod skórą wymaga wytworzenia przez nas ujemnego bilansu kalorycznego, co powoduje równomierny ubytek tkanki tłuszczowej z całego ciała. Niestety to, że z jednych partii centymetry będą uciekać szybciej niż z innych jest uwarunkowane genetycznie i nie mamy wyjścia- musimy uzbroić się w cierpliwość i nauczyć się z tym żyć :)
 
ĆWICZENIA NA MIĘŚNIE BRZUCHA
Po drugie, typowe ćwiczenia na brzuch będą poprawiać siłę mięśni brzucha, jednak nie wpłynął na poprawę wyglądu naszej sylwetki, jeśli będą znajdować się pod warstwą tkanki tłuszczowej. W pozbyciu się tkanki tłuszczowej szczególnie korzystne będą TRENINGI INTERWAŁOWE.
 
Po trzecie, posiadanie fajnych mięśni brzucha nie jest wcale zależne od ilości wykonanych brzuszków. Wgłębiając się w różnorodne ćwiczenia na poszczególne partie ciała zapominamy, że nasze ciało pracuje jako jeden organizm i podczas poprawnie wykonywanych ćwiczeń na nogi lub na barki będziemy angażować również brzuch (który jest podstawą stabilizacji sylwetki).
 
DIETA
Po czwarte, bardzo istotnym czynnikiem w pracy nad wymarzonym wyglądem brzucha jest dieta. Nie bez powodu mówi się, że 70% to dieta, a 30% ćwiczenia. Na temat diety pisałam więcej w jednym z poprzednich artykułów i bardzo zachęcam do tego, abyście traktowali dietę i trening jako nieodłączne elementy dobrej formy i świetnego samopoczucia. Po więcej szczegółów na temat DIETY, odsyłam już do swoich poprzednich tekstów.
belly-2473_1280
PODSUMOWANIE
Krótko podsumowując, najlepszym treningiem na pozbycie się tkanki tłuszczowej brzucha będzie trening interwałowy, a nie wykonywanie morderczej liczby powtórzeń brzuszków lub innych ćwiczeń dedykowanych tylko i wyłącznie mięśniom brzucha. 
Źródła:
1. Vispute SS1, Smith JD, LeCheminant JD, Hurley KS. The effect of abdominal exercise on abdominal fat. J Strength Cond Res. 2011 Sep;25(9):2559-64

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation