W niedzielę 15 maja 2016 r. miałam przyjemność odwiedzić zdecydowanie najlepsze Studio Pole Dance w Warszawie – Hell Yeeeah. Moja wizyta nie była oczywiście przypadkowa, ale wiązała się z organizacją kameralnych warsztatów podzielonych na dwie części: Handspringi + pierwsze w Polsce warsztaty z żywienia w Pole Dance :) _MG_7089

Handspring, czyli upragniona figura wszystkich dziewczyn, które stawiają pierwsze kroki w Pole Dance. Wykonanie tej figury jest pewnego rodzaju przełomem w drodze do powietrznych akrobacji, ponieważ jest podstawą do wykonania wielu bardzo trudnych elementów na rurce pionowej. Warsztaty miały za zadanie wzmocnienie i przygotowanie swojego ciała do wykonania wymarzonej figury, którą jest handspring.

_MG_7121 _MG_7130

Dieta Poledancerki
Na niedzielnych warsztatach miałam przyjemność poprowadzić część żywieniową dotyczącą prawidłowego żywienia w sporcie, jakim jest Pole Dance. Aby przybliżyć dziewczynom z jakim wysiłkiem mają do czynienia, odnalazłam badanie opublikowane w „THE JOURNAL OF SPORTS MEDICINE AND PHYSICAL FITNESS”[1], które prezentowało obciążenia, jakim poddawane jest ciało uczestniczki podczas zawodów pole dance. Okazało się, że przeciążenie podczas figur obrotowych sięga nawet do 2G, ilość obrotów przekracza 60 obrotów na minutę, a tętno maksymalne dochodzi nawet do 96%. Pomimo tego, że na codziennych treningach na rurce nasze ciało nie jest poddawane aż takiej próbie, warto wiedzieć, że trzeba zakwalifikować pole dance w kategorii ciężkiego treningu, który łączy wysiłek interwałowy z siłowym, co należy uwzględnić w prawidłowym żywieniu pole dancerki.

_MG_7102W dalszej części warsztatów omawiałyśmy odpowiedni dobór kaloryczności diety i makroskładników w oparciu o różne metody wyliczeń. Rozmawiałyśmy na temat makro i mikroskładników, ich roli oraz odpowiednich źródłach w dobrze przemyślanej i zbilansowanej diecie. Aby odpowiednio dobrać dietę do dyscypliny sportowej, należy przemyśleć, jakie konsekwencje może nieść za sobą specyfika danej aktywności.  W Pole Dance bardzo istotnymi elementami są: pozycje wykonywane do góry nogami oraz częsta styczność skóry z rurą powodująca otarcia (kto tańczył Pole Dance wie o czym piszę 😉 ). Istotnym elementem w diecie Pole Dancerki jest więc odpowiedni udział białka, który przyspieszy gojenie się ran i otarć związanych z kontaktem z rurą. Warte podkreślenia jest również odpowiednie spożycie antyoksydantów, witaminy A, C i E odpowiedzialnych za właściwy stan skóry oraz witaminy K od której zależy proces krzepnięcia._MG_7103

W kontekście wiszenia do góry nogami należy pamiętać, aby posiłek jedzony przed treningiem był lekki, nie zawierał zbyt dużo tłuszczu oraz aby nie był zbyt obfity. O przykrych konsekwencjach wiszenia do góry nogami po ciężkim i tłustym posiłku opowiadać chyba nie trzeba 😉 Podczas naszego 1,5 godzinnego spotkania poruszyłyśmy także kwestie praktyczne zdrowej diety na co dzień oraz podstawę doboru odpowiedniej żywności, jaką są odpowiednio odczytane etykiety produktów.

_MG_7114

Na samym końcu chciałabym bardzo podziękować dziewczynom z Hell Yeeeah za zaproszenie mnie do poprowadzenia części żywieniowej, za świetną (jak zawsze) atmosferę, za fachowe podejście do organizacji i przeprowadzenia warsztatów :) Jesteście najlepsze!

Źródła:
1. Ruscello B1, Iannelli S, Partipilo F, Esposito M, Pantanella L, Dring MB, D’Ottavio S. Physical and physiological demands in women pole dance: a single case study. J Sports Med Phys Fitness. 2016 Feb 3.

One Thought on “Warsztaty Hell Yeeeah- handspringi + pierwsze w Polsce zajęcia z żywienia w Pole Dance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation