Witam :)
Po poście dotyczącym ćwiczeń na brzuch, wiele z Was pytało o nogi i pośladki, dlatego dziś chciałabym Wam przedstawić zestawy godne polecenia do ćwiczenia w domu oraz na siłowni. Zapraszam serdecznie!

Podstawą większości ćwiczeń na nogi i pośladki są PRZYSIADY. Przysiady to takie ćwiczenia, które towarzyszą nam od czasów podstawówki. Chętnie używane jako kary dla niegrzecznych dzieci stawały się również karą dla naszych kolan. Przykre jest, że mało który nauczyciel WF wspomina o tym jak poprawnie wykonać to ćwiczenie, aby nie narazić nikogo na kontuzję. Wiele z Was może również powiedzieć „O co w ogóle chodzi? Przecież jak można nie wiedzieć jak się robi przysiad?”. Niestety można, o czym na pewno przekonało się wiele z Was :)
Technika przysiadów
1. Po pierwsze nogi należy rozstawić na szerokość bioder, stopy rozchylić lekko na zewnątrz. Schodząc w dół do przysiadu nie należy starać się siąść jak najbardziej w dół, ale jak najbardziej do tyłu. To znaczy, że biodra należy wypchnąć ku tyłowi, utrzymując jednocześnie proste plecy i klatke piersiową pochyloną nieco w przód aby zachować równowagę ciała.


2. Po drugie najważniejszą rzeczą w całym przysiadzie jest to, aby kolana NIE WYCHODZIŁY ZA LINIĘ STÓP. Osiągnąć to można tylko i wyłącznie wypychając biodra do tyłu, a nie w dół. Ciężar ciała podczas wykonywania przysiadu powinien być oparty na bardziej na piętach niż na palcach. Jeśli masz problemy z utrzymaniem równowagi w takiej pozycji poproś kogoś o pomoc lub skorzystaj z podpórki. Potem możesz pomagać sobie wyciągając ręce w przód tak, jak jest to pokazane na zdjęciu. Pamiętaj także o napiętych mięśniach brzucha, które dodatkowo wspomogą utrzymanie równowagi.

Jeżeli opanujemy już technikę przysiadu, możemy przejść do ćwiczeń.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Jak widzicie propozycji treningowych jest znacznie więcej niż Waszych wymówek dlatego- KOBIETKI DO ROBOTY! Mieszajcie te zestawy do woli, wybierajcie najlepsze dla Was ćwiczenia i bawcie się treningiem, bo o to w tym wszystkim chodzi, aby mieć z tego radość :)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation