Uwaga, uwaga :)
Wczoraj (16.11.2015 r.) na facebook’u ruszyło wydarzenie o nazwie „Zawstydź postanowienia noworoczne i zmień nawyki żywieniowe przez 1 stycznia.”  W jego ramach będziemy się starać wyeliminować wszystkie złe elementy naszej diety, które nie pozwalają nam cieszyć się w pełni zdrowiem, energią i szczupłą sylwetką.

Najlepszym sposobem na wyeliminowanie chemii z pożywienia, jest przyrządzanie smakołyków w domowym zaciszu. Dziś chcę się z Wami podzielić bardzo prostym przepisem na kokosanki w 30 minut 😉 Przy okazji  zobaczycie ile zbędnych  emulgatorów, aromatów i spulchniaczy można tym sposobem oszczędzić.

Składniki (na 12 ciasteczek):
– 50 g oleju kokosowego (2 czubate łyżki)* (jako zamiennik masła)
– 1 jajko
– 3/4 szklanki mąki jaglanej* (jako substytut mąki pszennej)
– 1/4 szklanki słodziła (cukier, ksylitol, maltitol),
– 4 łyżki wiórek kokosowych,*
– łyżeczka proszku do pieczenia,
– szczypta soli,

* można je dostać w sklepie Vita Natura

Dla porównania skład standardowych, podobnych ciasteczek ze sklepu:

Epi-Market-Opinie-Ciastka-Ceny-Skład-ciastek-Ciastka-dla-diabetyków-Epi-Wrocław-1

Kupiec_kruche_ciasteczka_zbozowe_kokosowe_05Sante_ciasteczka_jeczmienne_kokosowe_podlane_czekolada_06

Przygotowanie:
Olej kokosowy ubijamy ze słodzidłem i jajkiem. Po uzyskaniu jednolitej konsystencji dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli, dwie łyżki wiórek kokosowych i zagniatamy ciasto ręką. Wstawiamy na 5 minut do lodówki, po czym formujemy małe kuleczki, obtaczamy we wiórkach i wykładamy na papierze do pieczenia lekko je spłaszczając. Pieczemy w 160 stopniach przez 15-20 minut.

Takie proste, a takie smaczne 😉

20151117_164216

20151117_170911

Zapraszam do udziału w wydarzeniu, o którym mowa na początku przepisu! :)

3 Thoughts on “Smaczne i proste kokosanki z mąki jaglanej

  1. takie proste, takie smaczne… a czy takie zdrowe?? gdzie je ująć w zbilansowanej diecie? jako podwieczorek?drugie śniadanie?:) ile można ich zjeść?:) przydałaby się kaloryczność tych ciasteczek:D

    • Tu chodziło mi bardziej o podanie alternatywy dla kupowanych ciastek jeśli ktoś już chce takie zjeść 😉 Najlepiej ująć je w porze około treningowej, kiedy potrzebujemy największej ilości energii 😉

  2. Pingback: Jak utrzymać dietę na wakacjach? | www.wiem-co-jem.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation