W najnowszym poście chciałabym przybliżyć Wam jak wygląda mój standardowy trening na siłowni, ile trwa i na jakich technikach się opiera.

Moja przygoda z chodzeniem na siłownię rozpoczęła się w kwietniu wraz z jej otwarciem :) Wcześniej jednak miałam własne obciążenia w domu, więc trening siłowy nie był obcą dla mnie dziedziną.
Na początku wykonywałam trening ogólnorozwojowy,
czyli taki który obejmuje wszystkie partie ciała i pozwala na przyzwyczajenie się do sprzętu i obciążenia. Następnie przystąpiłam do treningu dzielonego, który na dzień dzisiejszy ma w sobie trzy dni.

W pierwszym wykonuję ćwiczenia na klatkę, barki, triceps oraz brzuch, w drugim na plecy, biceps i brzuch, a w trzecim angażuję nogi i pośladki. Całość powtarzam dwa razy w tygodniu, a jeden dzień mam na regenerację.

Do tego treningu dochodzi również odpowiednia dieta, bez której niemożliwa byłaby tak duża aktywność i regeneracja.

Staram się, aby mój trening był różnorodny i oprócz zwiększania ciężarku co jakiś czas, staram się też modyfikować ćwiczenia lub wykonywać ich inną wersję, dzięki czemu moje mięśnie są ciągle pobudzane do wzrostu. To bardzo ważne, aby nie wykonywać w kółko tych samych ćwiczeń, ponieważ mięśnie zwyczajnie się do niego przyzwyczajają, co zwalnia tempo ich wzrostu.

DROP-SET
Z ciekawszych technik, które stosuję jest drop-set, szczególnie na górne partie ciała. Polega ona na wykonaniu 3-4 serii danego ćwiczenia bez odpoczynku, za to z wykorzystaniem coraz mniejszego ciężaru. Po każdym treningu siłowym wykonuję dodatkowo 20-30 min treningu interwałowego lub aerobowego na maszynach. Cały trening zajmuje mi około 2-2,5 godzin. Warto wiedzieć, że sam trening siłowy nie spala tkanki tłuszczowej, najlepiej robią to ćwiczenia cardio i interwały, dlatego dołączam je do swojego treningu. Trening siłowy ma za to jedną zaletę- masa mięśniowa, którą budujemy potrzebuje dużo kalorii na swoje „utrzymanie”, dzięki czemu wzrasta nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Są takie dni, kiedy po ciężkim treningu moje całe ciało jest obolałe. Zawsze staram się wtedy zrobić rest day lub po prostu zmniejszyć intensywność treningu, aby nie doszło do przetrenowania :)
Słuchajcie swojego ciała! ;)

Jeżeli macie dostęp do treningu siłowego, bardzo polecam każdemu. Nic tak nie wyrzeźbi i nie wymodeluje ciała, jak właśnie ćwiczenia z obciążeniem. Ja widzę po sobie ogromną różnicę, od kiedy zaczęłam chodzić na siłownię. Próbujcie swoich sił, do odważnych świat należy! :)1964856_801133729916870_2155968211251794946_n

Zapraszam Was na moją stronę na facebooku, gdzie możecie codziennie znaleźć nowe posty oraz motywacje do zdrowego i aktywnego trybu życia.

CZEŚĆ! :)

4 Thoughts on “Moje ćwiczenia na siłowni

  1. Serdecznie witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy w temacie proszę wyrozumiałość

  2. Witam serdecznie! Potrzebuję pomocy! Czy ktoś może mi polecić jakąś dobrą firmę…?

  3. Cześć, od jakiegoś czasu obserwuję ten portal i jestem pełen podziwu. Najlepszy z najlepszych blogów o zdrowiu! Młodzi coraz rzadziej dbają o to co najważniejsze…

  4. Deb0308Selo on 10 października 2016 at 22:26 said:

    Dzięki wielkie za podpowiedzi! Czasami człowiek siedzi i trudzi się nad rozwiązaniem problemu, a tu wystarczy załączyć komputer i tak wiele odpowiedzi w jednym.

    Deb0308 – Wart to czytać:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation