Cześć kochani!
Jakiś czas temu pisałam o tym, że ukończyłam Insanity. Chciałabym Wam dzisiaj trochę przybliżyć ten program i zachęcić do podjęcia wyzwania :)

Insanity to program opracowany przez amerykańskiego trenera Shauna Thompsona, znanego jako Shaun T. Opiera się całkowicie na ćwiczeniach opartych o ciężar własnego ciała skupionych w bardzo intensywny trening interwałowy. Ćwiczenia wykonujemy według harmonogramu który przedstawiam poniżej:

insanity

Pierwszego dnia wykonujemy Fit Test, który polega na robieniu konkretnych kilku ćwiczeń w określonym czasie. Swoją ilość powtórzeń zapisujemy na kartce, a następnie porównujemy z kolejnymi Fit Testami, które przechodzimy regularnie co dwa tygodnie. Program Insanity składa się z cyklicznie powtarzających się filmików z treningami. Daje nam to możliwość poprawienia swojego wyniku i jeśli za pierwszym razem coś nam nie wyszło, to następnym razem na pewno będzie lepiej :). Stałym punktem programu jest czwartkowe rozciąganie oraz niedzielny odpoczynek. Każdy trening zaczyna się od składającej się z trzech rund rozgrzewki, krótkiego rozciągania, a następnie już samych ćwiczeń.  Na końcu oczywiście również się rozciągamy i jest to chwila na którą czeka się przez cały trening :) W pierwszym i drugim miesiącu schemat jest podobny, jednak ćwiczenia w drugim miesiącu są bardziej wymagające i ich długość wzrasta od 40 min(w pierwszym miesiącu) do 60 min.

Według mnie plusami programu są:

– spalanie bardzo dużej ilości kalorii ze względu na to, że ćwiczenia angażują głównie mięśnie ud i pośladków, które są największymi mięśniami w naszym ciele i spalają najwięcej energii,

– wyraźna poprawa kondycji i rozciągnięcia,

– ściśle określony harmonogram ćwiczeń, który należy wykonywać, aby nie rozczarować się na kolejnym Fit Teście :)

– różnorodność ćwiczeń,

– ćwiczenia nie wymagają użycia dodatkowego sprzętu oraz dużej przestrzeni,

– poprawa wyglądu i estetyki sylwetki,

Minusami są:

– długi czas trwania jednego treningu,

– program nie jest odpowiedni dla osób, które mają problemy z kolanami, gdyż ćwiczenia bardzo angażują je do pracy i mogą zostać przeciążone,

Ja osobiście byłam bardzo zadowolona z efektów tego programu. Litry wylanego potu, ale za to jaka satysfakcja po każdym skończonym treningu :) wystarczy dorzucić do niego odpowiednia sposób odżywiania i efekty zaskoczą was samych. Tak więc, DO DZIEŁA! :)

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania co do Insanity możecie pisać w komentarzach lub na moim FACEBOOKU :)

5 Thoughts on “Insanity- 8 tygodniowe wyzwanie dla Twojej kondycji

  1. Chciałabym spróbować Insanity, ale martwię się że nie podołam. Niby ćwiczę od jakiegoś czasu parę razy w tygodniu, ale sama nazwa Insanity wskazuje, że może być ostro 😀
    A mogłabyś powiedzieć skąd wiedziałaś jakie są poszczególne ćwiczenia? Gdzie kupiłaś cały zestaw czy gdzie znalazłaś za free? 😀
    pozdrawiam :)

    • Magda on 9 kwietnia 2015 at 13:12 said:

      Wszystko znalazłam na chomikuj :) niestety w Polsce nie można kupić całego programu. Też na początku byłam pewna, że nie podołam, ale ten program wciąga i nie pozwala się poddać. Szczerze polecam :)

  2. Pingback: Moja metamorfoza | www.wiem-co-jem.pl

  3. Pingback: » Moja metamorfoza

  4. Pingback: Powrót do formy po świętach | www.wiem-co-jem.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation