Jeśli śniadanie ma sycić na dłuższy czas, nie możemy zapomnieć o umieszczeniu w tym posiłku źródła pełnowartościowego białka 😉 Dlatego wszystkie moje ulubione przepisy nie tylko przypominają swoim smakiem desery, dla przede wszystkim zawierają odpowiednią ilość białka, co pozwala na zachowanie sytości przez dłuższy czas i w efekcie ułatwia pozbycie się niechcianej tkanki tłuszczowej! Poniżej przedstawiam Wam TOP 5 moich ulubionych śniadań na słodko, dzięki którym nie tylko zaczniecie dzień z uśmiechem, ale również poczujecie różnicę w postaci zmniejszonego apetytu w ciągu dnia :)

Wyprzedzając Wasze pytania :)
– Odżywkę białkową można pominąć, jednak wtedy wypadnie nam jedno źródło białka. Aby wypełnić czymś słodycz, którą nadaje odżywka, można użyć ksylitolu, erytrytolu lub miodu.
– 1 jajo można wymienić na połączenie 1 łyżki siemienia lnianego i 3 łyżek wody.

1. CHOCOLATE PANCAKES
Czyli jedne z moich ulubionych placków, które mają w sobie mnóstwo czekoladowego smaku, a jednocześnie są puszyste i mięciutkie. 20170122_104356_20170122110436938

Składniki:
– 120 g mąki żytniej pełnoziarnistej/ orkiszowej,
– 120 g mleka roślinnego lub zwykłego 2%,
– 15 g karobu (można wymienić na kakao, ale karob jest zdecydowanie delikatniejszy w smaku),
– 15 g ksylitolu,
– dwie miarki odżywki białkowej (u mnie izolat ALLNUTRITION o smaku białej czekolady),
– 10 g oleju kokosowego,
– jedno jajko,
– woda gazowana,
– syrop czekoladowy 0 kcal do polania,
– morwa suszona,

Przygotowanie:
Mąkę, mleko, karob, ksylitol, odżywkę białkową, olej kokosowy i jajko blendujemy na gładką masę. W razie potrzeby można dodać ok 50-100 ml wody, aby masa nabrała nieco bardziej płynnej konsystencji. Następnie rozgrzewamy patelnię teflonową i smażymy placki niewielkiej średnicy z obu stron. Gotowe pancakes polewamy syropem czekoladowym zero kalorii i posypujemy suszonymi owocami morwy.

2. PLACUSZKI BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWE
Jest to słodka opcja dedykowana tym, którzy lepiej czują się po śniadaniu białkowo-tłuszczowym. Dodam tylko, że u niektórych osób takie rozwiązanie sprawdza idealnie, a niektórzy nie czują żadnej różnicy w samopoczuciu bez względu na to, czy te węglowodany są, czy też ich nie ma. Jako ogromna fanka indywidualizacji diety postanowiłam więc do TOP 5 włączyć propozycje dla obydwu stron :)
20160831_121151_20160831123328663Składniki:
– 2 jaja,
– 1 łyżka mąki kokosowej,
– 2 łyżki jogurtu naturalnego,
– 1 miarka izolatu białkowego ALLNUTRITION o smaku wanilii,
– pół łyżeczki sody,

Przygotowanie:
Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę. Następnie dodajemy jogurt, żółtka, sodę, odżywkę białkową oraz mąkę kokosową cały czas ubijając. W międzyczasie rozgrzewamy na patelni niewielką ilość tłuszczu i smażymy niewielkiej ilości placki. Z całej masy powinny powstać 4 średniej wielkości omlety, do których możemy dodać ulubione dodatki w postaci owoców, masła orzechowego lub orzechów w zależności od upodobań i makro. Smacznego!

3. PLACUSZKI BEZ WSZYSTKIEGO
Bez wszystkiego, czyli bez glutenu, bez laktozy i bez blendera- idealne dla alergików, osób które nie tolerują glutenu bądź laktozy i tych, które rozprawiły się na amen ze swoim blenderem :)

12308238_929999283714297_7185934043237643983_n

Składniki:
– 2 całe jaja i jedno białko,
– 3/4 szklanki mąki jaglanej,
– mleko ryżowe „na oko” do uzyskania jednolitej „ciastowej konsystencji”,
– ksylitol wg upodobań,
– banany do przełożenia warstw,

Przygotowanie:
Mąkę jaglaną, jaja, mleko ryżowe i ksylitol umieścić w misce i wszystko dokładnie wymieszać łyżką. Wylać na patelnię i smażyć z obu stron. Smacznego!

4. GOFRY JAGLANE (bez glutenu)
Kolejna propozycja, która będzie odpowiednia również dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą spożywać glutenu. 20170209_091532Składniki (na 2-3 sztuki):
– 2 jaja,
– 100 ml wody gazowanej,
– 2 łyżki jogurtu naturalnego,
– 3 łyżki mąki jaglanej,
– 2 łyżeczki ksylitolu,

Przygotowanie:
Smarujemy gofrownicą cienką warstwą tłuszczu (ja zwykle rozprowadzam go za pomocą wacika) i rozgrzewamy. Mąkę jaglaną, ksylitol jaja, i wodę gazowaną miksujemy na gładką masę. Następnie wylewamy ją do gofrownicy. Zapiekamy ok. 3 minuty, i dodajemy ulubione dodatki w postaci jogurtu lub owoców. Smacznego!

5. NAJLEPSZE PANCAKES NA ŚWIECIE

20170316_135932

Składniki (na 3-4 porcje):
– 4 jaja,
– 4 łyżki namoczonych wcześniej płatków ryżowych,
– 50 g daktyli,
– 1 łyżka masła orzechowego,
– 1 łyżka mąki ryżowej,

Przygotowanie:
Płatki ryżowe zalewamy wrzątkiem tak, aby woda sięgała 1 cm ponad poziom płatków. Dokładnie to samo robimy w oddzielnym naczyniu z daktylami. Do oddzielnego naczynia wbijamy jaja, dodajemy masło orzechowe, mąkę ryżową, a następnie namoczone wcześniej płatki ryżowe i daktyle. Wszystkie składniki blendujemy na gładką masę, z której smażymy małe placuszki. Idealnie smakują z kremem czekoladowym Nutwhey Allnutriton.

KOD RABATOWY NA ZAKUPY W SKLEPIE SFD: Specjalnie dla moich czytelników przygotowałam kod rabatowy na wszystkie produkty firmy Allnutrition. Wystarczy, że po w ostatnim kroku robienia zakupów w sklepie SFD wpiszecie kod: magda10, który zrabatuje Wasze zamówienie o 10% :)

2 Thoughts on “TOP 5 przepisów na słodkie fit śniadania

  1. Marta on 28 kwietnia 2017 at 18:25 said:

    Hej mozna czymś zastapić odżywke białkową w pierwszym przepisie ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation