Dziś rozprawimy się z napadami głodu w ciągu dnia :)
Jeżeli któryś z poniższych punktów odzwierciedla Twój sposób odżywiania, to wiedz, że łatwo można to zmienić!11902573_879386678775558_900516049541944481_n
1. Źle zbilansowana dieta– unikanie tłuszczów, ogromna ilość cukrów prostych, małe ilości błonnika, żywność uboga w witaminy i minerały. Przetworzone jedzenie niestety jest tanie, łatwo dostępne i wydawać by się mogło- sycące. Często jest że chcemy pozbyć się głodu zjdając coś bezwartościowego, jednak nasz organizm odnotowuje, że był to posiłek który nie dostarczył mu niezbędnych składników. Niedoborowe odżywianie prowadzi do ciągłego odczuwania głodu nawet w przypadku, kiedy wydaje nam się że objętościowo jemy wystarczająco dużo. Warto pamiętać że nie zawsze DUŻY POSIŁEK = WARTOŚCIOWY POSIŁEK.

2. Zbyt mała ilość snu– problem, który rzadko kiedy łączony jest z nadmiernym odczuwaniem głodu. Podczas nocnego wypoczynku zachodzą ważne dla kontrolowania apetytu mechanizmy, dlatego kiepskiej jakości sen może przyczynić się do ich rozregulowania. Z pomocą w zasypianiu może przyjść nam aktywność fizyczna, która wyciąga z nas sporo energii dzięki czemu zasypiamy szybciej.

3. Małe śniadania, ogromne kolacje– często osoby będące na diecie są z siebie bardzo dumne, że zjadły tak mało w ciągu dnia, nie zwracając uwagi na to, że takie postępowanie może odbijać się negatywnym echem w ciągu kilku najbliższych dni lub tygodni. Głównym zadaniem jedzenia, jest dostarczenie energii do życia, a nie modelowanie sylwetki, o czym często niestety się zapomina. Nasz organizm zawsze upomni się o brakującą ilość jedzenia i nie da tak łatwo się zagłodzić.

4. Brak zajęcia– nuda to najgorszy wróg zbilansowanej diety, zwłaszcza jeśli niedaleko znajduje się lodówka. Znów powtórzę to zdanie, że głównym zadaniem jedzenia jest dostarczanie energii do życia, a nie zajmowanie sobie czasu czy fundowanie sobie przyjemności 10 razy w ciągu dnia 😉 Kiedy następnym razem będziesz maszerować z nudów do lodówki, zrób po drodze 50 przysiadów, 30 brzuszków i 15 pompek. Gwarantuję, że odechce Ci się maszerować dalej 😉

5. Wszechobecne pokusy– jeśli chcesz dbać o linię, nie kupuj niepotrzebnie słodyczy, paluszków, czy soków na „wypadek gdyby goście wpadli”. Warto oduczyć się tego nawyku kupowania na zapas, dzięki temu zmniejszysz prawdopodobieństwo, że całe zapasy znajdą się w Twoim żołądku :) Mając w swoim domu innych lokatorów, którzy lubią mieć dużo jedzenia pod ręką, postaraj się aby wszelkie kuszące produkty znajdowały się poza zasięgiem Twojego wzroku. Podziałasz w ten sposób na swoją podświadomość, która nie zarejestruje nigdzie kuszących cukierków i nie będzie Cię namawiać do ich skonsumowania :)

 

One Thought on “Głód między posiłkami- 5 możliwych przyczyn

  1. Pośród Roślin wolno w takim razie odnaleźć te, jakie w doskonały sposób interweniują na przemianę materii, poprawiają przemianę materii, przeto też uważane są za niezmiernie pomocne w ciągu aplikowania wszelkiego rodzaju diet odchudzających, najlepiej zaopatrzonym punktem sprzedaży jest LekizNatury. Naturalnie jest też ciąg innych ziół jak na przykład te, które są stosowane w lecznictwie oraz w aromaterapii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation