Witam kochani!
Kto uważnie śledzi mojego fanpage’a, na pewno zauważył, że od początku roku zmieniłam nieco treningowe upodobania. Z siłowni przeprowadziłam się na trochę większą salę z „nowymi zabawkami” :) Wszystko przez to, że nieco nudziły mnie już zwykłe interwały czy cardio na maszynach, a mój organizm krzyczał, że chce więcej! Zapraszam Was na krótką podróż do świata CrossFit’u :)

DSC_7850
DSC_7887
Czym jest CrossFit?
CrossFit to trening łączący w sobie dźwiganie ciężarów, bądź własnego ciała z szybkością. To trochę tak, jakby włączyć tryb przyspieszony treningu na siłowni i dodać do niego kilka „zabawek” typu liny, opony, czy drążki. Połączenie dużego wysiłku z szybkim tempem pozwala na jednoczesne rozwijanie siły, wytrzymałości, zwinności oraz spalanie mnóstwa kalorii i kształtowanie sylwetki. Brzmi zachęcająco, prawda? :)

DSC_7882

Trening CrossFit powoduje bardzo szybki wzrost tętna. Często po ukończonym treningu potrzeba dobrych 10 minut, żeby dojść do siebie, ale jak to mówią- nie bawisz się nie żyjesz 😀 Treningi CrossFitowe można wykonywać w różnych „kombinacjach”. Moim ulubionym typem treningu jest Tabata. Po całym boxie rozstawianych jest osiem stacji. Na każdej z nich wykonujemy inne ćwiczenie w 4 rundach składających się z 20 sekund ćwiczenia i 10 sekund przerwy. Pomimo krótkiego czasu trwania treningu, wydatkujemy ogromne ilości energii, a pot leje się strumieniami. Po dobrym, miesięcznym wprawieniu się w ten rodzaj wysiłku, teraz często decyduję się na zrobienie jeszcze dodatkowego treningu WOD (Workout Of the Day), czyli treningu ułożonego specjalnie na dany dzień. Kombinacje ćwiczeń w WOD’zie zmieniają się codziennie i mają różne formy.
DSC_7910

Workout Of the Day
Formuła tego treningu może być różna. Przykładowo trener może kazać nam wykonywać jak największą ilość powtórzeń przykładowo: brzuszków, pompek i skoków na skrzynię 20 minut. Inna formą jest trening, który ma z góry określone ilość i rodzaj ćwiczeń, a naszym zadaniem jest wykonać je jak najszybciej. Czas trwania treningu jest zależny od ułożonego na ten dzień zestawu oraz od kondycji, ponieważ im szybsi jesteśmy, tym krócej zajmuje nam ukończenie zadania.

Dla kogo CrossFit?
Biorąc pod uwagę wysoką intensywność treningu i  obciążenia organizmu nie poleca się trenowania tej dyscypliny bez wcześniejszego przygotowania. Żeby rozpocząć treningi trzeba mieć za sobą chociaż miesiąc regularnych treningów biegowych, siłowych bądź ogólnorozwojowych. Porywanie się od razu „z motyką na księżyc” może grozić zniechęceniem, bólami mięśni, kontuzjami oraz raczej nieprzyjemnymi wspomnieniami z pierwszego treningowego zderzenia.
DSC_7867

Dlaczego akurat CrossFit?
Bardzo dużym plusem trenowania tego sportu jest ciągła obecność trenera. Treningi odbywają się w grupach, a więc cały czas możemy liczyć na sportową rywalizację, pomoc i motywację. Ciężko byłoby, aby np. na siłowni mieć do dyspozycji trenera przez cały czas trwania treningu na pewno wiązałoby się to z dużymi kosztami. Trening CrossFit pozwala nam również na rozwijanie ciała we wszystkich płaszczyznach w jednym czasie, ponieważ jednocześnie ćwiczymy siłę, wytrzymałość, sprawność, szybkość i oczywiście spalamy mnóstwo kalorii. Możecie mi uwierzyć, że na takim treningu nie ma miejsca na nudę, czy monotonię. Pomimo, że w trakcie wysiłku w głowie mam tylko jedną myśl „kiedy to się skończy?!”, to po ochłonięciu ogarnia mnie ogromna satysfakcja, że znów pokonałam siebie! Polecam każdemu z Was choć raz w życiu spróbować tej aktywności i może akurat zakochacie się w niej tak, jak ja :)

Na koniec dodaję jeszcze krótki filmik, aby bardziej zobrazować, o co w tym wszystkim chodzi :)

2 Thoughts on “Czym jest CrossFit?

  1. crossfitmania on 22 marca 2015 at 12:28 said:

    Ja podobnie jak ty jakis czas temu zakochalam sie w crossie 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation