Ostatnio miałam przyjemność rozmawiać z pewnym panem, który próbował wmówić mi, że trening siłowy nie jest dla kobiet. Mało tego, twierdził, że kobieta po siłowni będzie wyglądać jak chłop. Jedna wielka bzdura! Jeżeli są tu mężczyźni (lub kobiety), którzy nadal tak uważają, to chciałabym aby przeczytali ten post :) W poniższym poście znajdziecie również korzyści z treningu siłowego dla kobiet oraz link do opisów wszystkich ćwiczeń siłowych wraz z filmikami instruktażowymi!

Po pierwsze kobiety mają bardzo bardzo niski poziom testosteronu, który odpowiedzialny jest za przyrost masy mięśniowej. Nawet mężczyźni, którzy syntetyzują ok 50 mg testosteronu dziennie nie są w stanie w miesiąc lub dwa osiągnąć niebywałych efektów. Na dobrze widoczne efekty u mężczyzn potrzeba dobre pół roku ciężkiego i systematycznego treningu, a co mówić u kobiet?

Po drugie, panie, które przychodzą na siłownię po to, aby przez godzinę pochodzić sobie na steperku mogą pomarzyć o efektach, jakie osiągają kobiety ćwiczące z obciążeniem. Ćwiczenia na takich kobiecych przyrządach są mało efektywne ze względu na stałe tempo ćwiczeń oraz niską intensywność. Czas spędzany na tych przyrządach, lepiej spożytkować lepiej na ćwiczenia siłowe.

Co nam daje trening siłowy?

Przede wszystkim rozbudowa tkanki mięśniowej pozwala na jednoczesne spalanie tkanki tłuszczowej (mięśnie spalają więcej energii na swoje utrzymanie). Dodatkowo mięśnie ładnie zarysowują sylwetkę i sprawiają, że ciało staje się jędrne. Wzrasta również siła i sprawność ruchowa.

Najlepszymi ćwiczeniami siłowymi dla kobiet są przysiady ze sztangą, wykroki, wyciskanie leżąc, pompki, martwy ciąg oraz wiele innych, których opis wraz z filmikami znajdziecie TUTAJ.

Ja osobiście po czterech miesiącach ćwiczeń tylko kardio i interwałowych zdecydowałam się na zmiany. Połączyłam trening siłowy z ćwiczeniami interwałowymi i mogę każdemu polecić takie połączenie. Podczas okresu, w którym wykonywałam takie ćwiczenia moje ciało zmieniło się najbardziej :) Także moje panie, nie bójcie się treningu siłowegogdyż aby uzyskać taką sylwetkę:

kobieta umięśniona

potrzeba bardzo wielu lat ciężkiego i intensywnego treningu, odpowiedniej diety oraz suplementacji hormonalnej. Ćwicząc na siłowni kilka razy w tygodniu wasza sylwetka może wyglądać tak:
chalean johnson

Ale nawet taka sylwetka wymaga bardzo dużego i systematycznego nakładu pracy :)
Moim prywatnym marzeniem jest posiadanie ładnej i wysportowanej sylwetki, jaką widzicie na zdjęciu powyżej i mam nadzieję, że uda mi się to marzenie spełnić :)

 

A jakie są wasze ćwiczeniowe plany i marzenia? :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation