Słyszeliście o eksperymencie, który przeprowadził nauczyciel z USA John Cisna? Przez 3 miesiące jadł w Mc Donaldzie i schudł prawie 17 kg. Jak to możliwe? Otóż na to czy tyjemy, czy chudniemy wpływa tak na prawdę ilość jedzenia, którą spożywamy w ciągu dnia.

Jeżeli przykładowo nasze zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 1800 kcal, a mimo to codziennie zjadamy 2500 pochodzących nawet z dietetycznych produktów to i tak przytyjemy. Tak samo gdybyśmy jedli codziennie 1400 kcal pochodzących z Mc Donalda- o dziwo schudniemy!

Więc skąd tyle zamieszania wokół zdrowego jedzenia i zbilansowanej diety?
Ponieważ jedzenie to nie tylko kalorie. To także szereg witamin, minerałów i substancji odżywczych, które oddziałują w różnoraki sposób na nasz organizm i procesy metaboliczne. Podany przeze mnie na samym początku przykład eksperymentu absolutnie nie ma na celu zachęcenia do porzucenia zdrowej diety, ale ma za zadanie uświadomić nam, że jeżeli trzymając „zdrową dietę” oprócz normalnych posiłków ładujemy w siebie batoniki fitness, museli lub inne produkty light, to niestety przytyjemy. Często wydaje nam się, że skoro produkt jest light to możemy jeść go bez ograniczeń i bez konsekwencji. Otóż tak niestety nie jest i przed tym właśnie chciałam Was uchronić w dzisiejszym poście :)

Wracając do składników odżywczych, należy pamiętać, że kalorie to nie wszystko. Pomimo tego, że duży banan może mieć tyle samo kalorii co batonik to w bananie dodatkowo znajdziemy błonnik, który wpłynie na zmniejszenie wchłaniania cukru w przewodzie pokarmowym. To samo tyczy się np. orzechów, które pomimo wysokiej kaloryczności znacząco wpływają na zmniejszenie uczucia głodu. Takich przykładów można mnożyć i mnożyć, dlatego warto pamiętać, że czasem warto wybrać produkty pełnowartościowe o wyższej kaloryczności, które jednak znacząco wpłyną na poprawę pracy naszego organizmu i w efekcie przyczynią się do utraty wagi, niż jeść produkty mało wartościowe, których jedyną zaletą jest niska kaloryczność.

W zdrowym odżywianiu jak w każdej innej dziedzinie ważny jest umiar. Jeżeli nasza dieta będzie bogata we wszystkie składniki odżywcze i nie będziemy przesadzać z porcjami jedzenia, które lądują na naszym talerzu, nie powinniśmy mieć problemu z utratą centymetrów, zwłaszcza kiedy dietę połączymy z odpowiednimi ćwiczeniami :)

Zapraszam również serdecznie na moją stronę na FACEBOOKU.
Trzymajcie się cieplutko! :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation