chalean extreme

 

Dziś chciałam opisać wam mój ostatni program treningowy- ChaLEAN Extreme. Prowadzi go 45 letnia, amerykańska trenerka Chalene Johnson, po której jednak ciężko zauważyć nieustający upływ czasu :) Jak sama mówi, ćwiczenia odmładzają ciało i uzdrawiają z wszelkich chorób. Ma to swoje potwierdzenie w praktyce, gdyż w wielu filmikach treningowych składających się na cały program możemy zauważyć ćwiczącą kobietę, która jak się okazuje ma 60 lat! Osobiście dałabym jej niewiele ponad 40. Jedną z ciekawszych osób, która przewija się przez większość filmików jest młoda kobieta, która urodziła aż siedmioro dzieci (najpierw jedynaka, później bliźnięta a następnie czworaczki!), a wygląda o wiele lepiej od większości nastolatek :)

MUSCLES BURNS FAT
Cały program ChaLEAN Extreme opiera się na ćwiczeniach siłowych oraz ćwiczeniach kardio, których wspólnym zadaniem jest budowanie masy mięśniowej oraz spalanie tłuszczu. Trenerka bardzo często podkreśla, że mięśnie spalają tłuszcz, ponieważ potrzebują energii na swoje utrzymanie (jak pisałam w poprzednich notkach kilo mięśni spala dziennie 70-100 kcal). Jest to według mnie program bardzo przyjemny i przede wszystkim nie jest monotonny, ponieważ gdy tylko zdążyłam przyzwyczaić się do jednego zestawu ćwiczeń, zaraz kończył się miesiąc i pojawiały się nowe ćwiczenia :)

BURN, PUSH i LEAN
To nazwy trzech faz składających się na cały program. Każda z nich trwa cztery tygodnie.  W pierwszej fazie nasz organizm ma za zadanie przyzwyczaić się do podnoszenia ciężarów. Liczba powtórzeń każdego ćwiczenia jest stała i wynosi 10-12 (w zależności od wybranego obciążenia i naszej formy). Pracujemy zarówno nad dolnymi, jak i górnymi partiami ciała.

Druga faza ma za zadanie wypchnąć nasze mięśnie poza strefę komfortu. Polega to na tym, że musimy zacisnąć zęby i podnosić ciężary cięższe niż w poprzednim miesiącu. Liczba powtórzeń zmniejsza się do granicy 6-8, jednak powtórzenia wykonujemy wolniej i dokładniej. Naszym zadaniem jest skupienie się na partii, którą w danej chwili ćwiczymy.

Trzecia i najcięższa faza zmusza nas do pracy nad dolną i górną partią ciała w tym samym czasie. Ćwiczenia są ułożone w taki sposób, aby angażowały całe ciało i wierzcie mi, w tej fazie nie ma odstępstw od tej reguły :) Oczywiście w parze ze zwiększonym wysiłkiem idą widoczne efekty, które mogą nas bardzo zaskoczyć. Osobiście potwierdzam, że w trzeciej fazie moje ciało zmieniło się najbardziej, ku mojemu wielkiemu zadowoleniu :)

Przy okazji zrobiłam dzisiaj pierwsze pomiary od dłuższego czasu i podaję wam je w zestawieniu z pomiarami 8 miesięcy temu:
brzuch (na wysokości pępka): 84/76,
biodra: 104/95 cm,
góra uda: 60,5/53,5 cm,
talia: 69/63 cm,
dół uda: ?/41,5 cm,
waga: 65/57,5 kg

W perspektywie czasu moje osiągnięcia nie są oszałamiające, ale są trwałe i bez efektu jo-jo, a to liczy się najbardziej :) Dlatego życzę wszystkim spektakularnej, ale i trwalej przemiany :)  Uwierzcie mi, na prawdę warto zawalczyć o nowe ciało, lepsze samopoczucie i samoocenę. To tylko jakieś 40 min dziennie, a potrafi zdziałać cuda. Trzymam za wszystkich kciuki i dzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach :)

One Thought on “ChaLEAN Extreme- 90 dniowy program treningowy

  1. Pingback: Moja metamorfoza | www.wiem-co-jem.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation