Czy bita śmietana może być fit? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza jeśli bitą śmietanę zrobimy bez użycia śmietany :) Do jej przygotowania potrzebujemy tylko dwóch składników i trzech minut ubijania mikserem. To wydaje się aż zbyt proste, aby mogło być prawdzie 😉 20160711_231644_20160712112245841Składniki:
– ser ricotta 250 g,
– 1 łyżka ksylitolu,
Serek oraz ksylitol umieszczamy w misce i ubijamy mikserem, aż odpowiednio napowietrzymy „śmietanę”. Dla jeszcze lepszej konsystencji można również dodać dodatkową łyżkę jogurtu naturalnego.

Wartości odżywcze na 100 g:
Energia: 186 kcal
Białko: 11,3 g
Węglowodany: 6 g
Tłuszcze: 13 g
Skład: ser ricotta(serwatka z mleka, śmietanka, sól, regulator kwasowości: kwas cytrynowy) ksylitol

Dla porównania wartość odżywcza bitej śmietany dostępnej w sklepie:
Energia: 231 kcal
Białko: 2,5 g
Węglowodany: 17 g
Tłuszcze: 17 g
Skład: śmietanka 82 %, syrop glukozowy, cukier, mleko w proszku, emulgatory: E 471, E 472 a, stabilizatory: E 339, E 407, aromat: wanilina, gaz nośny: E 942.

SER RICOTTA
To miękki, niedojrzewawający ser twarogowy o wysokiej zawartości białka. Ser ricotta jest dobrym źródłem białka serwatkowego o wysokiej przyswajalności (znanego również z odżywek dla sportowców) oraz wapnia- 272 mg/100 g, czyli ponad 2 razy więcej niż w mleku krowim. Ser ricotta znajdzie zastosowanie w kuchni zarówno w daniach na słodko, jak i na słono.

Smacznego! :)

One Thought on “Bita śmietana FIT

  1. Sabina on 12 lipca 2016 at 13:25 said:

    Ciekawy przepis na zdrowszą wersję bitej śmietany napewno wypróbuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Post Navigation